Teknisk support - Second Line Eskilstuna

2021-12-15
/
Tjänst i
Eskilstuna
/

ECOKRAFT erbjuder solceller för egen elproduktion sedan 2008. Vi projekterar och installerar kompletta solcellssystem för villa, lantbruk och företag och jobbar endast med europatillverkade marknadsledande komponenter av högsta kvalitet. Genom åren har vi samlat på oss massor av referenser och vi har monterat ca 40 MW solceller.


Vi jobbar för att på ett smidigt, enkelt och professionellt sätt hjälpa privatpersoner och företag att producera sin egen el och erbjuder därför allt från planering och projektering till installation och driftsättning. Vårt stora kunnande, noggrannhet och fokus på kunden har lett till att allt fler väljer ECOKRAFT. Kvalitet och kundnöjdhet är våra ledord som genomsyrar hela verksamheten.


ECOKRAFT fortsätter växa och söker nu en medarbetare till vår tekniska support med fokus på Second Line support.



Arbetsbeskrivning

Rollen innebär teknisk support och problemlösning till kunder och kollegor inom området solcellsinstallation, batterilagring och elbilsladdning. Arbetsuppgifterna innefattar felsökning, hantering av garantiärenden, analys samt att åtgärda uppkomna problem och fel i samband med installation och underhåll av system. I arbetsuppgifterna ingår även administration och dokumentation.


Du arbetar dagligen med att ge hjälp över telefon och andra digitala vägar, till användare/kunder som har problem med delar av sin installation. Genom att ställa frågor till kunden ringar du in vad som orsakar kunden problem, vilket ställer krav på att du har en god kommunikativ förmåga. Du har fokus på en högkvalitativ kundupplevelse och leder problemlösningsprocessen genom analys och felsökning. Du samordnar insatser från andra team, förstår kundens tekniska behov och agerar som deras rådgivare och stöd.


Kvalifikationer

Vi ser att du har eftergymnasial utbildning inom området teknik/IT från högskola/universitet eller yrkeshögskola alternativt några års relevant arbetslivserfarenhet.

Tidigare erfarenhet av arbete inom teknisk support är ett krav och

kunskaper inom IT, nätverk samt en stark teknisk bakgrund är meriterande. Då resor i arbetet kan förekomma är körkort är ett krav. Då vi arbetar med europeiska produkter och kontakter med våra leverantörer är vanligt förekommande är goda kunskaper i engelska, tal och skrift, ett krav.


Personliga egenskaper

Som person ser vi att du är strukturerad, att du kan prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt och alltid vill ge kunden en bra upplevelse av ECOKRAFT som företag. Du slutför dina arbetsuppgifter, dokumenterar och lägger stor vikt vid att leverera hög kundnöjdhet och service. Du är flexibel och trivs med att inte alltid veta vad som dyker upp under en arbetsdag och ser uppgifterna som kommer in som en utmaning som ger dig energi.  Du är van med att på egen hand söka lösningar och information och egenhändigt lösa problem.


Är det dig vi söker? 🙂 In med din ansökan och ta chansen att

bli en del av Customer Success och specifikt Teknisk support! Här kör vi dagliga incheckningar och resultatuppföljning veckovis. Vi är ett glatt gäng som ser fram emot att bli fler som kan hjälpa våra kunder med deras problem.


Vi erbjuder:

  • Kollektivavtal 
  • Friskvårdsbidrag
  • Utbildning via ECOKRAFT Academy
  • Karriärsteg 
  • Team-aktiviteter 
  • Varierande arbetsdagar


Vi är ett härligt gäng som alla brinner för kundnöjdhet och som nu söker ytterligare en medarbetare till teamet. Hos oss får du arbeta med marknadsledande, högkvalitativa produkter, i en ständigt utvecklande organisation och i en expansiv bransch med goda framtidsutsikter. Vårt mål är att ta vara på våra medarbetares kompetens, driv och engagemang vilket gör att det finns möjligheter för att utvecklas och nya karriärsteg inom företaget.

Till Ansökan