Kundtjänstansvarig

Kundtjänstansvarig

2022-09-22
/
Tjänst i
Eskilstuna
/

ECOKRAFT erbjuder solceller för egen elproduktion sedan 2008. Vi projekterar och installerar kompletta solcellssystem för villa, lantbruk och företag och jobbar endast med europatillverkade marknadsledande komponenter av högsta kvalitet. Genom åren har vi samlat på oss massor av referenser och vi har monterat ca 50 MW solceller.


Vi jobbar för att på ett smidigt, enkelt och professionellt sätt hjälpa privatpersoner och företag att producera sin egen el och erbjuder därför allt från planering och projektering till installation och driftsättning. Vårt stora kunnande, noggrannhet och fokus på kunden har lett till att allt fler väljer ECOKRAFT. Kvalitet och kundnöjdhet är våra ledord som genomsyrar hela verksamheten.


ECOKRAFT fortsätter att växa och letar nu efter en kundtjänstansvarig.


Har du en bakgrund inom kundservice och vill arbeta i en roll med möjlighet till stor påverkan , goda möjligheter till kompetensutveckling och personlig utveckling kan detta vara något för just dig!


Vi söker dig som från blankt papper vill bygga upp och leda vår kundtjänst med målet om att varje kund ska vara en nöjd kund. Tjänsten är både operativ och strategisk vilket innebär att du behöver trivas i att själv vara en del av kundtjänsten, hantera samtal och ärendehantering, liksom ha en tydlig idé om hur du vill bygga vår kundtjänst för att nå våra mål om kundnöjdhet.


Våra kontor finns på flertal platser i Sverige och därför är arbetsplatsen inte bestämd i dagsläget utan kan diskuteras. Viktigaste är att vi hittar rätt personer till vårt team.

Vi tror dock att det är en fördel att grunden i denna nya del av vår organisation byggs på vårt HK i Eskilstuna.


Som ansvarig för kundtjänst inom ECOKRAFT är din främsta uppgift att finnas tillgänglig och vägleda företagets kunder. Du kommer ofta vara den första kontakten för våra kunder och därmed en representant för varumärket. 

Dina arbetsuppgifter handlar i huvudsak om att besvara frågor samt styra kundens frågor till rätt avdelning inom företaget, liksom att bygga och skapa struktur för vår kundtjänst. Det är delvis en administrativ tjänst i form av ärendehantering och återkoppling till kollegor och kunder.

Våra kunder kontaktar oss vanligtvis via telefon och mail och trycket på organisationen är därmed hög med en stor mängd samtal och mail som ska besvaras.


Dina arbetsuppgifter kommer att innebära men avgränsas inte till:

  • Arbeta rent operativt själv med att ta emot och besvara mejl och samtal
  • Ansvara för kundtjänst
  • Bygga upp vår kundservice genom att skapa struktur, processer och rutiner
  • Säkerställa hög kundnöjdhet


Kvalifikationer:

  • Mycket goda kunskaper och vana av telefonsamtal, coachning och medlyssning och god förståelse för vikten av att skapa hög kundnöjdhet.
  • Mycket goda datorkunskaper och kompetens inom Office-paketet och Gsuite
  • Du kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
  • Du ska ha ett par års erfarenhet av en liknande roll och erfarenhet av att planera och styra operativt arbete inom kundtjänst, kontor eller administration.



För att trivas i denna roll är du en person som tycker om att arbeta strukturerat, lösningsorienterat och resultatinriktat,  du är öppen för nya arbetssätt samt har kunskap att tänka nytt och parallellt med operativt arbete, driva och slutföra projekt.  Din förmåga till samarbete är viktig där du säkerställer ett gott samarbete med andra funktioner och har ett nära samarbete med övriga organisationen. Du är van att hantera många ärenden samtidigt har en god kommunikativ förmåga och älskar att jobba med människor och att ge service.

Då ECOKRAFT och branschen är under tillväxt ser vi att du som person behöver gilla förändring och att vara i ständig rörelse, gilla att lära dig nya saker och utveckla dina färdigheter.


Är det dig jag söker som min framtida medarbetare och kollega? Välkommen in med din ansökan via länken nedan 🙂 Vi undanbeder oss vänligt men bestämt från uppsökande kontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.


Vi erbjuder

  • Kollektivavtal
  • Frihet under egen ansvar 
  • Friskvårdsbidrag
  • Utbildning via ECOKRAFT Academy
  • Karriärsteg 
  • Team-aktiviteter 
  • Varierande arbetsdagar


Vi är ett härligt gäng som alla brinner för kundnöjdhet och som nu söker ytterligare en medarbetare till teamet. Hos oss får du arbeta med marknadsledande, högkvalitativa produkter, i en ständigt utvecklande organisation och i en expansiv bransch med goda framtidsutsikter. Vårt mål är att ta vara på våra medarbetares kompetens, driv och engagemang vilket gör att det finns möjligheter för att utvecklas och nya karriärsteg inom företaget.


Till Ansökan